@Eugene Horse: nem az lesz és nem is az a célom! Főleg, mert alapértelmezés szerint kerékpárt használok a hétköznapokon, tehát nem magam alatt vágnám a fát.
@Graffy: azért nagyon remélem, hogy ez a blog nem a szokásos bringásgyalázó gagyi gójmotorosok/bringásjogsit mindenkinek típus lesz egy totál laikus, tapasztalatlan de nagyon önérzetes, hétvégén néha kerekezek, de inkább autósként rühellem a bicikliseket szerző tollából. Mert ilyesmiből van bőven, és mind unalmas kurvára.
@erol: a legnagyobb előnyük a legnagyobb "hátrányuk" is. Majdnem minden héten van velük kapcsolatban igen veszélyes élményem, ami nem csak a halkságuk miatt van. De majd lesz erről is szösszenet.
@Sparhelt: Mindenkiről fogok írni majd, mer van szerencsék kerékpárosként, autósként és gyalogosként is közlekedni.
Igazad van egyébként. Viszont több rossz élményem van kerékpárosként a kerékpárosokkal kapcsolatban, mint a többivel.
@Tamas Adt Lenhardt: Hát látom ezt is naponta, hogy nem sokszor használják, de még a szájukat sem, hogy csing-csing. :D
Ahogy a karukkal sem jeleznek kanyarodáskor.
@Graffy: "ezért nem komálom az elektromos járműveket"
Pedig pont ez az egyik legnagyobb előnyük, hogy csendesek. Attól, hogy az autó hangos nem lesz biztonságosabb a közlekedés, viszont olyan tőle a város mintha folyamatos death metál koncert lenne és ez nem csak kellemetlen, de egészségtelen is (növeli a stresszt, rontja a hallást).
Nem szabálytalan kerékpárosok vannak, hanem szabálytalan közlekedők. Aki ma kerékpározik, azok egy nagy része holnap autóba, motorra ül és ugyanúgy folytatja a dolgot. Aki kerékpárosként letojja a szabályokat, autósként sem sel szabálytisztelő.
a csengőt is megemlíteném, nem csak azért mert kötelező! az, hogy a szívbajt hozzá rám amikor hátulról elhúz melletem egy bicaj csak egy dolog, de az is előfordult, hogy épp olyanom volt hogy a járdán közlekedve kiléptem oldalra és ledarált egy cangás és még neki állt feljebb. dehát én a járdán voltam...
@Eugene Horse: a kettő kiegészíti egymást. Nyilván nem tudod kiszűrni, de pl. ezért nem komálom az elektromos járműveket - majd lesz erről is írás -, azért nem árt több érzékszervet használnia az embernek. Erre gondoltam inkább.
@Graffy: azt nem fogod hallani, egészen biztosan :) Szemmel kell a közlekedést követni, nem fülelni a kismillió zajforrást, amiből úgysem tudod kiszűrni az éppen neked lényegest. A bringaútra figyelmetlenül ráhajtó autós az egyik legtipikusabb olyan eset, amit nem fogsz hallani. Defenzív "vezetési" stílus és fokozott figyelem, ez kell. Aki a fülére hagyatkozik a szeme rovására, az bajba kerül.
@Graffy: alapvetően persze, tök jó lenne suliban egy fél év Kresz-oktatás mondjuk hetedik-nyolcadik körül, de azért azt lássuk már be, hogy ha a Kresz ismerete semlegesítené a közlekedési kihágásokat, akkor minden autós szabályosan közlekedne, hisz elviekben mindnek van Kresz-vizsgája. Tiszta logika, ugye?
@freebirdie: igen, kellene és valóban a zöme lesz*rja! :(
Hallottam pár helyről már, hogy jó lenne kötelezővé tenni általános iskolában a KRESZ oktatást és vizsgát. Szerintem símán bele férhetne - akár osztályfőnöki óra keretében - és csak haszna lenne, hiszen mindenki így vagy úgy, de közlekedik.
Mindenkinek, aki kimegy tekerni az utcára, el kellene olvasni a biciklis kreszt: kerekparosklub.hu/kisokos/kerekparos-kresz
Amúgy, az sem lenne hülyeség, ha vizsgához kötnék (egyszerű teszt kitöltése) a kerékpáros közlekedést, mert sok biciklis nincs képben, meg nem is érdeklik a szabályok. Kb. lesz*rja.
@Eugene Horse: Igen, de pl. egy kerékpárúton közlekedsz, majd egy autós úgy gondolja, hogy előtted be akar kanyarodni hírtelen, van az amikor nem veszed olyan gyorsan észre. Pl. ha a kerékpárút úgy megy, hogy közben a házakhoz van bejárat, símán lehet ilyen.
@Graffy: meg nem kötözködést, de az elsőbbség megadását én szemmel szoktam ellenőrizni, ergo ha látom, hogy közeledik, nem lassít, akkor reagálok. Füllel ellenőrizni az elsőbbségadást az fura.
@Eugene Horse: Szegeden. Valóban nem Budapest, de azért azt látom, hogy a pár évvel ezelőttihez képest, minimum dupla a kerékpárosok száma, ami egyre több durva dolgot hozott magával.
@Eugene Horse: én is hallgattam annó zenét kerékpáron, de aztán amikor 2x majdnem elütött egy-egy autós - úgy, hogy ugyan nekem volt elsőbbségem, de ők ezt nem így gondolták -, mert nem hallottam őket, inkább nem használom.
Kerékpárom
Mert kerékpározni jó. Jó?
Utolsó kommentek:
Graffy 2019.12.12. 12:11:40
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
2019.12.12. 11:53:19
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 10:33:10
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 10:31:53
Igazad van egyébként. Viszont több rossz élményem van kerékpárosként a kerékpárosokkal kapcsolatban, mint a többivel.
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 10:29:54
Ahogy a karukkal sem jeleznek kanyarodáskor.
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
erol 2019.12.12. 10:14:48
Pedig pont ez az egyik legnagyobb előnyük, hogy csendesek. Attól, hogy az autó hangos nem lesz biztonságosabb a közlekedés, viszont olyan tőle a város mintha folyamatos death metál koncert lenne és ez nem csak kellemetlen, de egészségtelen is (növeli a stresszt, rontja a hallást).
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2019.12.12. 10:13:49
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Tamas Adt Lenhardt 2019.12.12. 10:10:19
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 09:41:10
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 09:39:31
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
2019.12.12. 09:36:40
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
2019.12.12. 09:33:14
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 09:29:06
Hallottam pár helyről már, hogy jó lenne kötelezővé tenni általános iskolában a KRESZ oktatást és vizsgát. Szerintem símán bele férhetne - akár osztályfőnöki óra keretében - és csak haszna lenne, hiszen mindenki így vagy úgy, de közlekedik.
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
freebirdie 2019.12.12. 09:13:15
Amúgy, az sem lenne hülyeség, ha vizsgához kötnék (egyszerű teszt kitöltése) a kerékpáros közlekedést, mert sok biciklis nincs képben, meg nem is érdeklik a szabályok. Kb. lesz*rja.
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 08:57:19
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 08:55:55
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
2019.12.12. 08:55:23
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 08:55:16
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
2019.12.12. 08:54:29
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva
Graffy 2019.12.12. 08:53:44
Bejegyzés: Egy szösszenet, de sok(k)ból van összerakva